[O2] Charczy SPRZĘGŁO O2FL 1,9 TDi BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EdKris
    Drive
    • 2010
    • 40

    [O2] Charczy SPRZĘGŁO O2FL 1,9 TDi BXE

    Zamieszczone przez kabanos
    .., a u nas ...
    u nas też. na wiślance tego pilnują.
    O1 SLX AHF
  • locaj85
    Rider
    • 2009
    • 482

    #2
    [O2] Charczy SPRZĘGŁO O2FL 1,9 TDi BXE

    Witam,

    czy, któryś z kolegów/koleżanek spotkał się z problemem charczącego sprzęgła.

    Objawy:
    - na luzie podczas puszczania pedału- w momencie "łapania" charczy/klekocze jakby metal o metal
    -podobnie przy redukowaniu biegów, np. z 4 na 3

    Probelem występuje w dwóch autach w firmie:
    -O2 FL combi TDi BXE,moje z przebiegiem blisko 29 000 km ( zaczęło się może z 13 k km temu)
    -kolegi, O2 FL liftback TDi BXE z przebiegiem ok 20 000 km

    Oba z grudnia 2010, MY2011

    Sprawę zgłosiłem przy 1 przeglądzie przy 25 k km przebiegu. Mają obserwować inne auta z tym silnikiem i dać znać.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      locaj85, powiem tak: TTTM. I moja "była" BXE ( 2006 ) i wszystkie firmówki ( też BXE ) 2007 - 2008 mają dokładnie to samo i to prawie od początku. Podobno jak jest kpl. Sachsa to jest bardziej wyczuwalne niż na kpl. LUK-a, ale tego nie sprawdzałem, bo wszystkie co robiłem miały akurat Sachsa więc nie mam porównania.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • keraj998
        Rider
        • 2008
        • 359
        • Volkswagen

        #4
        Zamieszczone przez locaj85
        - na luzie podczas puszczania pedału- w momencie "łapania" charczy/klekocze jakby metal o metal
        -podobnie przy redukowaniu biegów, np. z 4 na 3
        mam z 2008 roku i nic nie charczy i nie klekocze, przebieg 52 kkm, :diabelski_usmiech
        "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

        Komentarz

        • locaj85
          Rider
          • 2009
          • 482

          #5
          Zamieszczone przez kowal 2002
          locaj85, powiem tak: TTTM. I moja "była" BXE ( 2006 ) i wszystkie firmówki ( też BXE ) 2007 - 2008 mają dokładnie to samo i to prawie od początku. Podobno jak jest kpl. Sachsa to jest bardziej wyczuwalne niż na kpl. LUK-a, ale tego nie sprawdzałem, bo wszystkie co robiłem miały akurat Sachsa więc nie mam porównania.
          No to już jest jakaś informacja, dzięki.

          Rozumiem, że poza dyskomfortowymi dźwiękami nie powstał podczas użytkowania żaden problem?

          Komentarz

          • keraj998
            Rider
            • 2008
            • 359
            • Volkswagen

            #6
            Rozumiem, że poza dyskomfortowymi dźwiękami nie powstał podczas użytkowania żaden problem?
            _________________
            napewno nie jest to normą, w BXE przy lekko wciśniętym sprzęgle czuć jego podbijanie ale bez żadnych dzwięków
            "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez locaj85
              ...
              Rozumiem, że poza dyskomfortowymi dźwiękami nie powstał podczas użytkowania żaden problem?
              Byłem na tyle wkurzony, że przy 90kkm wymieniłem cały kpl. sprzęgło z dwumasą; ori był Sachs i wsadziłem też kpl. Sachsa, wynik: ZERO różnicy, "rzęziło" tak samo jak przed zmianą. Jedyną częścią niewymienioną w układzie sprzęgła była pompa przy pedale, ale raczej mało prawdopodobne, aby to była jej wina. Firmówki mają przelatane od 100kkm do ponad 200 kkm i zero problemów ze sprzęgłami pomimo "dziwnych odgłosów".
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                To i ja się podepnę pod temat sprzęgła i dziwnych odgłosów, otóż u mnie po wciśnięciu sprzęgła zaczyna byś słyszalne terkotanie/klekotanie w sumie ciężko jednoznacznie określić ten dźwięk dziej się to tylko przy wciśniętym pedale sprzęgła i tylko gdy motor jest rozgrzany a na zewnątrz jest powyżej 20sC, w chłodniejsze dni też jest słyszalny ten dźwięk ale o wiele mniejszym natężeniu a w zimie brak, dodam również, że puszczenie pedału sprzęgła odczekaniu chwilki i ponownym wciśnięciu często gęsto już nie ma tego dźwięku do czasu ponownego ruszenia i potem wciśnięcia pedału sprzęgła,
                Jakieś sugestie ? co to może być ?
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • beaviso
                  Elegance
                  • 2010
                  • 767
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Objawy opisane w pierwszym poście praktycznie jednoznacznie wskazują na padające koło dwumasowe. Albo felerne sztuki, albo kierowcy mają bardzo złe nawyki.

                  W mojej byłej firmie jeździło ok. 20 sztuk O2 BXE z 2007 i 2008 roku - w żadnej nie było najmniejszych problemów ze sprzęgłem, w ogóle nie było problemów Odchodząc z firmy odkupiłem "moją" Octavię, aktualnie ma niecałe 3 lata i prawie 70 kkm przebiegu - i najmniejszych objawów, o jakich Panowie wspominacie. A znam je dość dobrze, bo w drugim aucie (żony) - Vectrze C - niedawno przechodziliśmy dokładnie to samo. Najpierw też było klekotanie na wolnych obrotach (co ciekawe w ciepłe dni, a w zimie spokój), a potem nagle pojawiło się charczenie na półsprzęgle, słyszalne także przez moment przy zmianie biegów, no i to był koniec. Wymiana kpl. sprzęgła z dwumasą - problem zniknął. Przebieg 137 kkm, sprzęgło w stanie dobrym, dwumasa w stanie krytycznym.

                  A co do firm - kupiłem komplet Sachsa - i dwumasa jest Sachsa, a sprzęgło było oryginalnie zapakowane jako Sachs, choć docisk nosił cechy Sachs i Luk, a sama tarcza - Sachs, Luk i Valeo Nie wiadomo kto dla kogo co robi, tak naprawdę.

                  M.
                  666 4U

                  Komentarz

                  • locaj85
                    Rider
                    • 2009
                    • 482

                    #10
                    z tym rozgrzaniem motoru to kolejny fakt,
                    rano jak odpalam na parkingu nic nie słychać, a i od grudnia do kwietnia też był spokój

                    Komentarz

                    • Philu
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 172
                      • Toyota

                      #11
                      Coś mi się jednak wydaje, że w niektórych egzemplarzach już tak jest i koniec. Ja mam swoją BXE od nowości i od początku miałem drgający pedał. Zgłosiłem to w ASO i przy przebiegu 11 000 wymienili dwumasę na gwarancji. Po wymianie wielkich różnic nie ma a dwumasa była na pewno wymieniona.
                      Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.

                      Komentarz

                      • vaz
                        Elegance
                        • 2010
                        • 799
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        W moim BXE od nowości wygląda to tak: wciskając bardzo powoli sprzęgło, na początku skoku można wyczuć na nim delikatne wibracje czemu towarzyszy słabo słyszalny, szybkokołyszący dźwięk taki jakby "łou łou łou łou" ( :lol: ) . Mniej więcej w środku skoku sprzęgła dodatkowo słychać jakby trące się powierzchnie, jakby szuranie, trudno to opisać. W końcowym etapie wciskania sprzęgła dźwięki wyciszają się tak , że przy wciśniętym sprzęgle nic nie słychać i nie są wyczuwalne wibracje. Jeśli chodzi o dźwięki ze sprzęgła, nie są słyszalne w kabinie nawet przy obrotach biegu jałowego; słychać je dopiero przy otwartych drzwiach lub jak się stoi z boku auta a gdyby nie ten temat pewnie bym ich nie usłyszał :szeroki_usmiech
                        Antyfotoradar Valentine1
                        Harry II Classic+Sirio ML145

                        Komentarz

                        • mariusz76
                          Classic
                          • 2011
                          • 2

                          #13
                          W mojej BXE ( przed liftem 12.2006r) również są podobne objawy,a dodatkowo przy mocno rozgrzanym silniku przy ruszaniu wyczuwalne jest dość mocne szarpanie i wibracje. Posiadam ją od 2,5 miesiąca i przyznam szczerze,że jazda w takich warunkach nie jest przyjemnością, oczekiwałem od niej większej kultury. Aktualnie ma przebieg 148500, tyle że poprzedni właściciel przy przebiegu 139000 (01.2011r) wymienił w ASO dwumasę. Jestem właśnie w trakcie ustalenia, czy również wymienił docisk, tarczę itd. Jeśli tak, to będę ich męczył, żeby coś z tym robili.

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            albo taki ich urok albo 2-masy są/były liche montowane, bynajmniej dziś też słyszałem te klekotanie mimo, że na dworku było tylko +16sC, nic to 12 będzie serwis i diagnoza.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              u mnie też jak lekko musnę pedał to troszeczkę wibruje, i słychać w środku takie właśnie fajne klekotanie
                              żadnych innych odgłosów

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                U mnie przy zmianie biegów, przy wduszaniu pedału lub wyduszaniu sprzęgła słychać lekkie "szuranie" tak jak ktoś tu dobrze to zobrazował, chyba bardziej to słychać na rozgrzanym silniku. Poza tym, żadnych innych efektów. Na luzie cisza... Tylko przy zmianie biegów, dlatego słabo to wychwycić, bo wtedy jednak jest ok 3000 obrotów , bardziej słychać jak się wrzuca 1 i rusza. Mam również wrażenie, że na rozgrzanym silniku bardziej zarzuci budą przy odpalaniu lub gaszeniu...

                                Komentarz

                                • giiiienek
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 242

                                  #17
                                  Witam właśnie zmieniłem Octavie z I na II i też mam taki sam objaw w BXE wciskając sprzęgło do połowy słychać jak by chrobotanie, myślałem że to dwumasa ale skoro nie tylko u mnie tak jest więc te modele tak mają mam nadzieje. Ale rzeczywiście dziwnie trochę łapie bardzo szybko i tak że szarpie i nie tak delikatnie jak w mojej poprzedniej. Nawet parę razy mi zgasł. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

                                  Komentarz

                                  • locaj85
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 482

                                    #18
                                    no to jak Ci bierze tak nisko to git

                                    ja mogę tylko dodać że przy przebiegu przeszło 52 000 nic się na razie ze sprzęgłem nie stało, a charczy jak charczało....

                                    Komentarz

                                    • kieronte
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 121

                                      #19
                                      no to pieknie,

                                      ja mam w swojej Octavii podobny problem. Z rana jak odpalę samochód i wcisne sprzegło chrobotanie/klekotanie jest grubeee, az czaszami ciarki przechodza a na ciepłym silniczku jest o wiele lepiej czyli znacznie cichnie...

                                      dodam iż dwumase wymieniłem przy przebiegu około 14tys a teraz przy około 32tys jest dokładnie tak samo, sprzegło "stuka puka" a serwis przy przegladzie 31 mowi ze wszystko jest w normie heh;/

                                      . ....Szalony Pastor!

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2727
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Podpinam się pod temat, choć silnik mam BSE.

                                        Na początku tego nie zauważyłem, ale to może z powodu wrażenia jazdy nowym samochodem uchar


                                        Od około 3tyś km zauważyłem bicie na pedale sprzęgła po wciśnięciu do półsprzęgła, ale tylko jak się przyśpiesza (dodaje gazu), przy jeździe bez dodawania gazu, czy hamowaniu silnikiem, tego efektu nie ma, jak się przytrzymuję pedał sprzęgła. Na odgłosach jeszcze się nie skupiłem, czy to chrobotanie u mnie też jest.

                                        Octa ma 5,5tyś km i martwi mnie to, bo taki myk sprzęgła widzę po raz pierwszy, i to w nowym aucie.

                                        Kolega kowal 2002 napisał:
                                        powiem tak: TTTM. I moja "była" BXE ( 2006 ) i wszystkie firmówki ( też BXE ) 2007 - 2008 mają dokładnie to samo i to prawie od początku. Podobno jak jest kpl. Sachsa to jest bardziej wyczuwalne niż na kpl. LUK-a, ale tego nie sprawdzałem, bo wszystkie co robiłem miały akurat Sachsa więc nie mam porównania.
                                        _________________
                                        Byłem na tyle wkurzony, że przy 90kkm wymieniłem cały kpl. sprzęgło z dwumasą; ori był Sachs i wsadziłem też kpl. Sachsa, wynik: ZERO różnicy, "rzęziło" tak samo jak przed zmianą. Jedyną częścią niewymienioną w układzie sprzęgła była pompa przy pedale, ale raczej mało prawdopodobne, aby to była jej wina. Firmówki mają przelatane od 100kkm do ponad 200 kkm i zero problemów ze sprzęgłami pomimo "dziwnych odgłosów".
                                        _________________
                                        Moim zdaniem to nie jest normalne zachowanie sprzęgła. Jak by krzywy dociśk, czy łożysko wysprzeglika były krzywo zamontowane.
                                        Myślę zgłosić to w ASO.
                                        Tylko obawiam się czy to wogóle naprawią, a przy okazji nie zepsują czegoś innego?

                                        Stwierdzenie TTTM to jakoś mnie nie przekonuje.

                                        Dajcie znać czy u was coś pogło?

                                        Komentarz

                                        • karuzel
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 210

                                          #21
                                          Moje pędzidło BXE z 2007r. też chrobota, wymieniłem sprzęgło z dwumasą bo oprócz chrobotania miałem mocne biecie w pedał. Po wymianie przestało bić ale chrobotanie zostało. Przestałem się przejmować i jeśli nie będzie innych objawów nie zaprzątam sobie tym chrobotaniem głowy.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            To chrobotanie jest ciagle, czy tylko przez chwile po uruchomieniu zimnego silnika, a potem na cieplym juz tego nie ma :?:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #23
                                              karuzel - skad brales nowe czesci?

                                              Komentarz

                                              • karuzel
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 210

                                                #24
                                                U mnie na ciepłym chrobocze ale ledwo słyszalnie.

                                                natash kupiłem od forumowego sprzedawcy, ale nie pamiętam od którego, postaram się znaleźć paragon to wtedy uzupełnię informację.

                                                Komentarz

                                                • leonn
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2727
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  sprzęgło

                                                  Zamieszczone przez karuzel
                                                  wymieniłem sprzęgło z dwumasą bo oprócz chrobotania miałem mocne biecie w pedał. Po wymianie przestało bić ale chrobotanie zostało.
                                                  Jak wyglądało to wymienione sprzęgło, czy było coś widać, Krzywa tarcza? krzywy docisk? łożysko?

                                                  karuzel Od jakiego przebiegu objawiło ci się to bicie na pedale? U mnie 5tyś km to chyba jakaś wada materiałowa sprzęgła , bo jeszcze nie miało prawa się zużyć.
                                                  A bicie na pedale jest odczuwalne.

                                                  Jutro jade do ASO zobaczymy co powiedzą.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...